Tips och idéer önskas

Jag har under de senaste månaderna drivit bloggen Lövdahl i Världen där jag har hållit folk uppdaterade om vad som hände på min resa och där har jag haft bra många besökare på den korta tiden jag var ute i världen. Jag har idag den 5 januari 2011 haft 2750 besökare på bloggen och jag snittar fortfarande fler besökare per dag där än vad jag gör här. Jag vet förvisso att delar av släkten följde bloggen samt en hel del bekanta i Eskilstuna. Det var ingen som trodde att lilla Johan skulle våga sig ut i världen med en tjej han knappt kände. Men det gjorde jag och folk verkar ha uppskattat bloggen och det jag har skrivit.

På den här bloggen har jag haft 6553 besökare hittills den 5 januari 2011 och då startade jag den när jag flyttade upp till Skellefteå år 2007. Det innebär att hade jag varit ute och rest i fyra månader till så hade min reseblogg sprungit om den här bloggen på sju månader.

Men nog med statistik, frågan är hur jag får trenden att vända? Hur får jag folk att besöka denna blogg och faktiskt komma tillbaka till den för att de gillar det som står? De senaste månaderna har jag förvisso varit rätt så dålig på att uppdatera denna blogg men det skyller jag på den andra bloggen.

Jag vet att jag skriver om väldigt mycket olika saker på denna blogg, det är allt ifrån spel och film till saker som händer i livet till exempel Fjällräven Classic som jag nämnde från dess att jag anmälde mig till dess att det var avklarat.

Mitt stora intresse är ju spel men vill man läsa spelnyheter eller recensioner så finns det många sidor med folk som är anställde till att göra det. Men samtidigt så fungerar det för vissa till exempel Xboxflickan som har gått och blivit spelkändis i Sverige för sin blogg.

Det kanske är det de handlar om, att hitta sin nisch och bara skriva om det och inte skriva om allt som går genom ens huvud.

Or maybe I should change language and start writing in English to broaden the possibilities of foreign visitors to the blog. I have tried it a couple of times with no real change in visitor numbers or comments.

Så jag hoppar nog att skriva på engelska. Åtminstone för ett tag framöver tills jag har fått igång något som fungerar.

Så vad vill folk läsa om? Vad krävs för att få en plats bland bokmärkena i just din webbläsare? Kommentera och så får vi se var det bär av!

Lämna en kommentar